Pomiędzy Raczycami a Staszowem w województwie świętokrzyskim ciężkie maszyny kolejowe wzmacniają i oczyszczają nawierzchnię pod torami. Do końca października zarządca infrastruktury wyremontuje fragmenty linii kolejowej 70. Poprawi się stan techniczny ważnego szlaku, którym pociągi towarowe docierają do elektrowni w Połańcu. Prace za przeszło 38 mln zł pozwolą na podniesienie prędkości pociągów i przygotują tory na planowany powrót połączeń pasażerskich.
PLK SA kończą
zaplanowane na ten rok działania przy linii kolejowej 70 (Włoszczowice – Chmielów). Na odcinku Raczyce – Grzybów – Staszów wyremontowanych będzie niemal 13,5 km torów. Ciężkie maszyny kolejowe wzmocniły nawierzchnię i oczyściły podtorze. Równolegle były prowadzone prace przy wiaduktach kolejowych.
Dzięki inwestycji PLK SA poprawił się stan techniczny torów. Zlikwidowano miejsca, które mogłyby skutkować koniecznością wprowadzenia ograniczeń prędkości w przyszłości. Efektem prac będzie poprawa bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, a także podwyższenie dopuszczalnej prędkości pociągów z 60 do 100 km/h na fragmentach tej linii kolejowej.
– Inwestujemy w sprawny i bezpieczny przewóz towarów na ważnym szlaku transportowym, który zapewnia zaopatrzenie dla elektrowni w Połańcu, jednego z największych tego typu zakładów w kraju. W kolejnych latach planujemy odnowienie peronów na stacjach zlokalizowanych przy tej linii. Pozwoli to na
przywrócenie regularnych połączeń pasażerskich m. in. do Grzybowa i Staszowa – mówi Grzegorz Łukasik, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Kielcach, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Na rewitalizację linii kolejowej 70 PLK SA przeznaczyły łącznie w tym roku przeszło 38 mln zł. Prace utrzymaniowe ruszyły w marcu i zakończą się w październiku. Roboty są prowadzone przy utrzymanym ruchu pociągów.